|
Wijzigingen type 86, vervolg.
Modeljaar 1976
Januari '76
De oliedruksensor krijgt een lagere druk, waardoor het controlelampje bij stationair draaien niet telkens aangaat
Maart '76
Vanaf nu dan eindelijk: behandeling van de holle ruimtes met was. (dorpels, langsdragers)
Augustus '76
De Polo N en L zijn vanaf nu ook met 1.1 HB motor leverbaar
De Polo in LS of GLS uitvoering is leverbaar met 1.1 HC (60pk) motor
De Polo krijgt heupgordels of automatische 3 punts gordels mee op de voorste zit plaatsen. De heupgordels worden speciaal voor de nederlandse markt gemaakt door PON
De achterklep gasveer word standaard.
Een slot op de passagiersdeur word standaard
Er is interval leverbaar op de ruitenwissers voor (luxe modellen), met 'contact' op de voetpomp!
Rubber-lijsten op de luxe versies (GL GLS)
Sierlijsten standaard?
In de GL en GLS worden geleverd met brandstofemter, klok en dagteller, verlichting in het dashboard van asbak en verwarmingsschakelaars. Het stuur is met schuim gevuld, en krijgt de Chromen wielmoersierdoppen , met
chromen velgranden
Vanaf nu pas een rembekrachtiger, en 145/80 R13 banden op de 50 en 60pk modellen
De 60PK HC krijgt daarnaast een lastafhankelijke remkrachtverdeler en achteras stabilisator!
De hoekige dakrand verdwijnt, maar komt af en toe nog voor, zelfs in tussenvormen
Emblemen op de achterklep zijn nu in plastic
Groene cijfers, met rode wijzers worden wit, met witte wijzers
De ronde achterklep (bovenkant) word recht
De metalen regengootlijstjes worden vervangen door plastiklijsten, in chroom en zwart. De zwarte lijstjes allen op de Polo, met 2 popnagels
Speciale uitvoering 1: De Polo JEANS
September '76
De Kopbouten krijgen vanaf nu inbus 10 ipv 8 mee
November '76
De rechteraandrijfas word lichter, en krijgt een ander balanceer gewicht
Het reservewiel ligt niet meer met een sjorband vast, maar met de bekende vleugelmoer (tot in 1994 gelijk gebleven)
Terug naar Modeljaar 1974/5 -
Verder naar Modeljaar 1977
|