[ Home :: Het Polo86(c) register :: Treffen :: Interactief :: Info :: Werkplaats :: (Fotoalbum) :: (Projecten) :: Links ]

INFO/algemeen/folders/in de pers/automobilia/f.a.q.

Wijzigingen type 86, vervolg.


Modeljaar 1976

Januari '76
  • De oliedruksensor krijgt een lagere druk, waardoor het controlelampje bij stationair draaien niet telkens aangaat


  • Maart '76
  • Vanaf nu dan eindelijk: behandeling van de holle ruimtes met was. (dorpels, langsdragers)


  • Augustus '76
  • De Polo N en L zijn vanaf nu ook met 1.1 HB motor leverbaar
  • De Polo in LS of GLS uitvoering is leverbaar met 1.1 HC (60pk) motor
  • De Polo krijgt heupgordels of automatische 3 punts gordels mee op de voorste zit plaatsen. De heupgordels worden speciaal voor de nederlandse markt gemaakt door PON
  • De achterklep gasveer word standaard.
  • Een slot op de passagiersdeur word standaard
  • Er is interval leverbaar op de ruitenwissers voor (luxe modellen), met 'contact' op de voetpomp!
  • Rubber-lijsten op de luxe versies (GL GLS)
  • Sierlijsten standaard?
  • In de GL en GLS worden geleverd met brandstofemter, klok en dagteller, verlichting in het dashboard van asbak en verwarmingsschakelaars. Het stuur is met schuim gevuld, en krijgt de Chromen wielmoersierdoppen , met chromen velgranden
  • Vanaf nu pas een rembekrachtiger, en 145/80 R13 banden op de 50 en 60pk modellen
  • De 60PK HC krijgt daarnaast een lastafhankelijke remkrachtverdeler en achteras stabilisator!
  • De hoekige dakrand verdwijnt, maar komt af en toe nog voor, zelfs in tussenvormen
  • Emblemen op de achterklep zijn nu in plastic
  • Groene cijfers, met rode wijzers worden wit, met witte wijzers
  • De ronde achterklep (bovenkant) word recht
  • De metalen regengootlijstjes worden vervangen door plastiklijsten, in chroom en zwart. De zwarte lijstjes allen op de Polo, met 2 popnagels

  • Speciale uitvoering 1: De Polo JEANS


  • September '76
  • De Kopbouten krijgen vanaf nu inbus 10 ipv 8 mee


  • November '76
  • De rechteraandrijfas word lichter, en krijgt een ander balanceer gewicht
  • Het reservewiel ligt niet meer met een sjorband vast, maar met de bekende vleugelmoer (tot in 1994 gelijk gebleven)


  • Terug naar Modeljaar 1974/5 - Verder naar Modeljaar 1977


    Copyright 'Het Polo86(c) Register'. Overnemen van (gedeeltes) van deze tekst verboden zonder uitdrukkelijke toestemming.
    De server tijd is: 06-04-2020 07:05:45 - Laatste update: 10-11-2003 09:42:30
    U komt vanaf IP: 3.215.182.81 - Uw browser: CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)
    Onze server : Apache - Directory: /info/wijzigingen86_2.shtml - Link vanaf: (none)