[ Home :: Het Polo86(c) register :: Treffen :: Interactief :: Info :: Werkplaats :: (Fotoalbum) :: (Projecten) :: Links ]
![]() |
INFO/algemeen/folders/in de pers/automobilia/f.a.q. |
Geschiedenis Basis Type 86 Type 86c Uitvoeringen Type 86 Polo 2 Polo 2f Wijzigingen Type 86 Polo 2 Polo 2f Lakkleuren Tabel Type 86 Monsters Type 86 Tabel Polo 2 Tabel Polo 2f Gegevens Productie Typ 86 Productie Typ 86c Motoren Versnellingsbakken |
Wijzigingen type 86, vervolg.Modeljaar 1979: Introductie van de eerste Facelift Januari '79 De grote facelift. Grootste wijzigingen: De plastic bumpers kunnen botsingen tot 6 km/u makkelijk aan. De eerst serie kreeg nog een metalen kentekenplaathouder mee (zeldzaam!), maar al snel werd een kentekenplaathouder geintegreerd. De bumpers zijn GRIJS van kleur. Pas bij de Polo 2 werd het plastic zwart! De nieuwe grill komt niet alleen de cw waarde ten goede, maar ook de steenslag rond de grill, en de kwetsbare chrome randjes verdwenen hiermee. Het dashboard veranderde compleet: Vierkante klokken, led's ipv waarschuwingslampjes (op de choke na), schuiven ipv draaiknoppen, een radiobak, ipv figuurzagen in het houten sierlijstje. Kleinere, minder zichtbare veranderingen: , Februari '79 Bosch krijgt concurentie van de Ducellier ontsteking. Beide worden gemengt gemonteerd. Dat de franse Ducellier voor problemen zorgt behoeft geen uitleg! Maart '79 April '79 Een 'warmere' termostaat word gebruikt: Gaat pas 5 graden later open. Juni '79 Een halfmiljoen Polo's! Augustus '79 September '79 De Polo 1f GT word leverbaar in Zwart, Marsrood, Diamantzilver en Alpine wit. De GT krijgt standaard de 60pk HH motor, speciaal geverfde wielen (wel gewoon staal), een enorme (kamei) voorspoiler, striping in Polo RX Design, GT logo op kont, stuur en pookknop, speciale 2 kleurige GT stoelen, 155/70 R 13 banden, Toerenteller, digitaalklokje (volgende de folder, echter in nederland waarschijnlijk niet geleverd), twee-toninge claxon, achterruitwisser en H4 koplampen |