[ Home :: Het Polo86(c) register :: Treffen :: Interactief :: Info :: Werkplaats :: (Fotoalbum) :: (Projecten) :: Links ]
![]() |
INFO/algemeen/folders/in de pers/automobilia/f.a.q. |
Geschiedenis Basis Type 86 Type 86c Uitvoeringen Type 86 Polo 2 Polo 2f Wijzigingen Type 86 Polo 2 Polo 2f Lakkleuren Tabel Type 86 Monsters Type 86 Tabel Polo 2 Tabel Polo 2f Gegevens Productie Typ 86 Productie Typ 86c Motoren Versnellingsbakken |
Wijzigingen type 86, einde.Modeljaar 1981 Januari '81 De Formel E word geintroduceerd. (of de Formel E ook leverbaar in nederland was is niet zeker). De Formel E heeft een aangepaste HB motor, met hogere compressie (Ron98), en een speciale 3 + E versnellingsbak: de 3D. In het instrumentarium is een schakel en verbruiksindicator ingebouwd. De formel E zou 19 tot 26% zuiniger moeten zijn als de standaard Polo. De Formel E heeft ook op de kofferklep een Formel E embleem. Mei '80 De formel E word nu ook leverbaar in combinatie met kaalste uitvoering Juni '80 De Polo LX word voorgesteld. Zoals bekend is in de jaren 80 het LX model het uitloopmodel. Deze Polo (en Derby, en zo ook de Golf, Jette e.a.) is vol gehangen met alle denkbare luxe extra's. Leverbaar in Alpine wit, monaco blauw, regatta blauw, en diamantzilver. Met standaar achterruitwisser, dashboardkastje, deurvakken, zilveren dashboard inleg, binnenspiegel met nachtstand, passagiers zonneklep met spiegel, ventilatie openingen met rubberen ring?, Afsluitbare tankdop, interval op de voorste ruitenwisser, achterruitrij lampen, H4 koplampen en 155/70 R13 banden. Alle motoren zijn leverbaar. In september 1981 word de Polo II geintroduceerd, en daarmee komt een einde aan de typ 86. |